2018. március 7., szerda

Betegségből betegségbe? - hogyan éljük túl az ovibacikat?


Kicsit csalóka a cim mert sajnos nincs rá semmilyen tuti bevált módszerem, hogy ne kapjon el a gyermek mindenféle cifraságot a közösségben, de van pár tippem hogy ha már elkapta akkor gyorsabban túl legyen rajta (vagy hogy nekünk anyukáknak könyebb legyen átvészelni...)



Ha beteg a gyermekünk az a világ egyik legroszabb dolga, azon túl hogy nem igazán tudunk rajta segiteni, mert persze beszerezzük a világ összes orvosságát ha kell, és babusgatunk meg kényeztetünk, de végeredményben a várakozásra vagyunk utalva, hogy a kis immunrendszere tegye helyre a dolgokat. Megoszlanak arról a vélemények, hogy mikor vigyük a gyereket orvoshoz, és van akit az megnyugtat ha az első köhhentéssel is meglátogatja a doktornénit. Viszont ha már közösségbe jár a gyerek akkor azt is mérlegelnünk kell hogy a csoporttársak anyukái úgyis rákérdeznek majd igy vagy úgy hogy elvitted-e orvoshoz (vagyis kellően komolyan vetted-e a dolgot) . Én bevallom hogy nem szoktam állandóan orvoshoz járkálni mindennel, vagyis az ovi előtt nem jártam... Mert azóta mondhatni törzsvendégek lettünk. Először is az oviba "illik" vinni igazolást hogy közösségbe mehet a gyerek, ha kihagytunk egy kis időt. Rá fognak itt is kérdezni a mamitársak, még ha csak pár napról is volt szó. A rendelőben sajnos duplázni lehet a bacikat, igy ha csak kis orrfojásról volt szó én nem rohantam a dokihoz. Ha már elhúzódik, fájdalma van vagy lázas az persze más tészta, akkor irány az orvos. Sajnos nálunk is az a helyzet hogy 1 hét ovi és 1 hét otthon, jobb esetben, mert jelenleg mikor ezt a posztot irom Szofi már a 3. hetét tölti itthon. Semmi extra komoly baja nem volt egyébként szerencsére, első héten orrfojás, második héten egy kis reggeli köhögés, és ennyi. Szerencsére nem influenza....

Próbálok persze mindent megtenni azért hogy minél kevesebbszer legyen beteg, illetve hogy hamarabb túl legyen rajta, de sajnos nagyobb részt múlik ez az immunrendszeren és azt mondják ezt az időszakot túl kell élni és majd elmúlik. Ezzel én is egyet értek de azért tele a szekrényünk vitaminokkal és mindig kitalálok valami kis pluszt amivel tehetnék a helyzet ellen. Jöjjenek a tippjeim!

1. Sok gyümölcs, zöldség és folyadék!
Szerencsére ez nálunk nem probléma, mert Szofi nagyon szereti a nyers zöldségeket, sokszor eszünk friss salátákat. A gyümölcsöket is szereti, szivesen is fogyasztja. Az ivás az már más kérdés, a vizet azt nem issza meg, ezért sokszor készitek gyümölcsteát mézzel, vagy egy mandarint facsarok bele. Szokott kapni szörpöt is, főként házi készitésűt mert anyósom istenit csinál.

2. Időjárásnak megfelelő öltözet
Szofi nem az a gyerek aki télviz idején szépen nyugiba sétálgat mellettem és kerülgeti a pocsolyákat. Igy kénytelen vagyok ráadni vizálló ruházatot, hóban pedig sinadrágot. Tudom, vagyis látom, hogy nem ez a divat a kisgyerekesek körében, jó mondjuk ők nem is tapicskolnak a legnagyobb mocsárban, de sajnos vagy nem, nálunk nincsenek trendi utcai szerkók. És mindenkinek ezt ajánlom, akinek a gyereke ilyen kis aktiv, inkább adjon rá vizálló ruhát és hagyja hogy jól érezze magát a gyerek.

3. Házi praktikák
Mézes tea, forró fürdő, párásitás, ezek mind olyan kis házi praktikák vagy hivhatjuk apró figyelmességnek is, amik lehet hogy nem gyógyitják meg a gyereket de nagyban hozzájárulnak a jó közérzetéhez. Arról nem is beszélve hogy egy jó kis húsleves mekkora csodát tud tenni!

4. Vitaminok és immunerősitők
Van aki szerint feleslegesek, szerintem viszont nem épp haszontalanok, bár ahogy a helyzet mutatja nálunk azért nem védtek ki minden nyavaját, de én igy is bizom bennük, és abban hogy velük sokkal kevesebb baci talál be, és sokkal hamarabb túljutunk a betegségeken. Semmi extra titkos tippem nincs, mondhatni az "alapkészletet" fogyasztjuk, ami nálunk a D és C vitamin, (most ugye Szofiról van szó!) valamint a Béres csepp amit a védőnő ajánlott. Ezt egyébként én is fogyasztom és valami borzalom milyen ize van... Emellett még Marslakócskák multivitamin rágótablettát szoktam adni neki, ami kicsit vonzóbbá teszi számára a vitaminszedést :) Alvás előtt a Baby Luuf nevű krémmel kenegetem be a mellkasát és a hátát (ezt Fanninál is alkalmazom) valamint a NaturaMia ImmunManó olaját szoktam még bevetni, akár bőrbe masszirozva, vagy csak a párnára cseppentve egy picit.



Nálatok van valami bevált praktika a betegségek ellen?



0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger