2017. március 13., hétfő

Elkészült a bababirodalom!


A hétvégén végre teljesen összeállt Fanni szobája, az utolsó (vagy utolsó előtti....) szög is a helyére került és néhány kisebb dekorációs kiegészitőt leszámitva elkészültnek tekintem a babaszobát. Mivel igértem hogy beszámolok róla majd itt a blogon is, ezért ime egy kis összefoglaló róla hogy mit honnan szereztünk be és miért pont ilyen lett.


Kicsit össze kellett kapnunk magunkat a berendezéssel mert a kiirt április 6-i dátumot biztos nem töltjük már egyben Fannival, sőt, igazából ha ez a hét sikerül már akkor is jók vagyunk.... igy bele kellett húznunk az utolsó simitásokba is. 

Kezdjük a szoba szineivel. A falak maradtak narancsos árnyalatúak, ezt még anno választottuk ki Szofi szobaszinének és mivel akkor még nem tudtuk hogy a kistesó lány vagy fiú lesz-e ezért lesz ami lesz alapon a másik gyerekszobát is ilyenre festettük ki. Bevallom ha fiút várnék akkor átfestettük volna valószinűleg valami szép halvány kékes/szürkés árnyalatúra, de igy végül úgy döntöttünk hogy maradjon ilyen. Igazából most sem találtunk igazán olyan szint amire szivesen festenénk akkor meg minek. Szóval a falak maradtak narancsos árnyalatúak, és erősen gondolkodóba estem hogy milyen szinekkel egészitsem ki ezt az önmagában is elég harsány és vidám szint. A rózsaszint eleve kizártam, szerintem nem is mutattak volna jól együtt. Ami még tetszett az a citromsárga, csak féltem hogy az összhatás túl sárga lett volna igy. Itthon persze nem sok "segitséget" kaptam, rám volt bizva a dolog, viszont egyszer kérdezte a párom hogy min gondolkodom ennyit hisz mindig is a menta és türkiz volt a fejemben (persze mert akkor még volt esély arra hogy fiú lesz) és szerinte maradjon ez a koncepció.



Elsőre furának tűnt, de aztán ahogy jöttek az üzletekbe a tavaszi babacuccok és a rengeteg szép menta ruci kicsi és nagylánynak is, valahogy átfordult a fejemben a kérdés és szinte természetes volt hogy igen, a menta maradjon és végül a türkiz is maradt. Tudom hogy mindhárom szin elég harsány és önmagában is elég meghatározó mégis valahogy el tudtam képzelni egy kis extra frissességet a narancs mellett amit a két zöldes árnyalat hoz. Meg aztán amúgy is csak kiegészitőkről van szó, a főbb alkotóelemek - a bútorok - fehér és barnás árnyalatúak lesznek.



A bútorválasztás...Mivel már a legelején elbukott az a tervünk hogy Szofi bútorait megkapja Fanni, ő meg majd "nagylányos" berendezést kap, ezért az alap baba felszerelésben gondolkodtunk. Szofi egyébként elég nagy hisztit produkált mikor először meghallotta hogy a bútorait odaadjuk a testvérének, nem érdekelte hogy ő választhat mást helyette. Ezt eljátszotta pár alkalommal és inkább letettünk róla, az ő ágya úgyis junior ággyá alakitható, akkor maradjon nála és pár évig még jól ellesz benne. A bababútorok terén elég könnyű volt dönteni, mindketten egyöntetűen Faktum bútor pártiak vagyunk és mikor először elmentünk körülnézni a Minimanóba két szett tetszett meg nekünk elsőre, ezeken gondolkodtunk pár hétig, visszajártunk újra megtapogatni őket, végül a választásunk az Alda családra esett. Nagyon modern a kialakitása a tolóajtóknak köszönhetően, ami nálunk egyelőre csak a pelenkázókomódon jelenik meg, de későbbiekben nagyobb ruhásszekrény sőt még iróasztal is beszerezhető a bútorcsaládból. Tetszik még benne hogy bár fehér, de mégsem teljesen, a bútorok főbb paneljai kellemes barna szinűek, igy kicsit melegebb összhatást nyújtanak számomra. Egyetlen szivfájdalmam ezeknél a bútorcsaládoknál hogy mindben inkább nagyobb ruhásszekrény kapott helyet a kisebb komóddal szemben, pedig szerintem ezek praktikusabbak - rájuk lehet pakolni virágot, diszeket vagy épp babamérleget - meg valahogy egy kisebb szobába ahol a pelenkázó meg a fotel is plusz helyet foglal, még egy nagy darab szekrényt is berakni valahogy nekem olyan "sok".



Igy végül a komódot az Ikeában vásároltuk meg, Tyssedal névre hallgat és mondhatni impulzus vásárlás volt, az "én ide többet nem jövök, gyerekkel meg főleg nem" hozzáállásunk és egy remek akciónak hála elég jutányos áron jutottunk hozzá ehhez a csinos kis darabhoz. A rajta lévő diszek minimálisak, Szofi feléri és visz amit tud...igy csak pár virág és a Babanapló került rá, de ide tervezem tenni majd a babamérleget amit kölcsönözni szeretnék majd.


 Amit mindenképp szerettem volna a babaszobába az valami ülő alkalmatosság, helyhiány miatt a fekvőt kizártuk, igy nagyon megörültem amikor teljesen véletlenül belebotlottunk ebbe a ringatós karosszékbe - becses nevén Relax fotel - a Kikában. Bevallom miután beleültünk nem sokat gondolkodtunk a megvásárlásán, nagyon kényelmes, van hozzá lábtartó és csak remélni tudom hogy az esti "virrasztásoknál" is ugyan ilyen kényelmes lesz. Odakészitettem rá a régi szoptatós párnámat, remélem ezúttal is jó szolgálatot tesz majd.



A kis lámpácskát végül a fotel fölött helyeztük el, nagyon kis visszafogott fénye van, és ez a felirat már akkor tetszett nekem mikor Szofit vártam, de akkor felesleges lett volna mert már volt abban a szobában fényforrásunk, az ő mostani szobájába meg túl babásnak itéltem meg, azért nem kapott végül. Ezt az éjjeli fényt a Babaágynemű bolt webshopjában vásároltam a minky takaróval és a pelenkázó feltéttel együtt. Ebben a webshopban egyébként minden megvásárolt termék mellé jár egy ajándék, igy én hármat választhattam, az egyik egy szines kép (keret nélkül) ami a komód fölött lóg, a másik kettő pedig két fából készült faragott állatka ami a falipolcon van.


Ez a takaró egyébként átmeneti kivitelben készült, én mégis olyan vastagnak érzem hogy simán téliként is használható. Szóval a jobb idő beköszöntével le kell majd cserélnem, de egyébként a mózesban vagy a járókában tud majd még tovább szolgálni plédként is mert jó nagy.


A kiságyba nem tervezek semmit tenni, ezt a zenélős körforgót is lehet inkább a járókára szereljük majd fel, mert ezt az ágyat tényleg csak alvásra fogja használni Fanni. Maximum az ebéd utáni szunyára teszem be ide, ezen kivül este lesz itt. Ezt a körforgót a helyi adok-veszek fórumon vettem nagyon jó áron :) A pelenkázó komódon csak egy kis Babyberry szütyő van amiben a napi piperét tartom majd.


A kedvenc diszem a szobában az a pompom girland a Monowords-től, annyira bájos és Szofi is annyira szereti hogy naponta kell kibogoznom mert körbe-körbe szaladgál vele, ölelgeti meg repteti. Kénytelen leszek neki is venni egyet :)



A kiságy fölött csak egy Lagom drótfelirat van, a pelenkázó fölé pedig csak falmatricát terveztem amit végül potom 500 forintért az ebay-ről rendeltem meg, csak hát Szofira biztam a felhelyezését és félúton megunta szóval még folyamatban van a dolog. Amúgy sem szántam bele semmi rendszert, szóval ahogy esik úgy puffan módon Szofi ragasztgatja és nem mellesleg nagyon élvezi, a harmadik képen láthattok belőle részletet :)



Ezen a falipolcon csak egy-két apróságot helyeztem el (régebbi MommyMia dobozokból például), majd egy szép kis csipkés ruhácskát szeretnék ide felakasztani egyszer, de totál ráér, majd ha beleszeretek egybe akkor lecsapok rá, addig marad szerintem ez. Még pár kis virágot tudnék itt elképzelni, lehet hogy azzal még kiegészitem a napokban.


Egy vékony kis szőnyeget választottam a szobába, sajnos egyszinűt sehol nem láttam szép menta szinben igy maradtam a H&M webshopjában látott és szuper akciós darabnál, ami egy vékonyka kivitel de legalább a hátulja csúszásgátlós. Sajnos az ajtó alatt ez sem fér el, igy nem pont oda került ahova szántam, de ez van.




 Hát igy néz ki a kb 98%-ban végleges Fanni-birodalom, néhány apróságon kivül már csak tényleg a lakója hiányzik. De reméljük hogy rá még egy hetet legalább várni kell. Addig meg minden este bejövök ide pihenni kicsit, felkapcsolom a kislámpát, beleülök a fotelba és elképzelem milyen lesz az élet két gyerekkel :)

Ti milyennek képzelitek el az ideális babaszobát?


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger