2016. október 12., szerda

Őszi arcápolási kedvencek | 2016 ősz


Az arcápolásomról külön szerettem volna irni ebben az évszakban, egyrészt mert egyszerűsitettem a folyamaton másrészt pedig szeretném ha ezentúl évszakonként lenne egy ilyen külön arcápolással foglalkozó poszt.


Lényegében az egyszerűsitést már hetekkel ezelőtt bevezettem, nem használok már napi szinten radirozó terméket az arctisztitáshoz, és tonikkal sem törölgetem minden nap az arcom, sőt arcmaszkot is csak hetente kb egyszer teszek fel. Ennek lényegében az az oka, hogy nem láttam szükségét naponta - még ha nem is túl drasztikus - radirozni a bőröm, mivel ritkán viselek teljes sminket igy a tonikot sem igénylem a tisztitáshoz, mint ahogy más habzó/krémes arclemosót sem. A másik dolog pedig hogy a terhesség igen hamar - mondhatni elsőként - az arcbőrömön látszott meg, a jellegzetes érzetű száraz folt a bal arcomon szinte azonnal megjelent, és ezzel együtt a különböző illatokra való érzékenységem is, ami sajnos nem csak az ételekre terjedt ki hanem a kozmetikumokra is. Ezekhez jött hozzá a hideg, szeles idő majd pedig a fűtési szezon, és én már lassan azt sem tudtam mit kezdjek a száraz, de helyenként zsirosodásra hajlamos, érzékeny bőrömmel (és orrommal...). 

Szóval ennyit a miértekről, most pedig jöjjön a három kedvencem, amik állandóak maradtak - vagy épp állandóvá váltak a hetek folyamán. Mindegyiket nagyon szeretem, jól kiegészitik egymást, pont elégnek bizonyultak ebben a hűvös, őszi időben.


Az első "legalapabb" termék a Garnier Essentials hidratáló nappali arckréme amit még valamikor nyár elején vettem és nincsen már belőle sok, mindenképp szeretném elhasználni hogy ne menjen kárba, ugyanis önmagában azért már kevés lenne igy ősszel, de egy erős kiegészitéssel még abszolút működik a hidegebb napokon is. Annyi változást vezettem be vele kapcsolatban hogy reggel és este is felviszem az arcomra, egyáltalán nem lesz "sok" a bőrömnek ez a dupla hidratálás, ugyanis a zsirosabb kiegészitőket (lásd lentebb) csak estére használom. Szeretem hogy gyorsan beszivódik és viszonylag enyhe illata van, nem leszek tőle rosszul :)


A következő termék az AA Cosmetics oil infusion2 argan marula 30+ hidratáló szemkörnyékápolója, amit szintén kb nyár közepe óta használok és szeretek is. Ez egy nagyon gazdag krém, egészen pici is elég belőle a szemkörnyékre, én egy gombostűfejnyit szoktam eloszlatni finom ütögető mozdulatokkal, amit a szemöldökömre is felviszek. Picit nehezen szivódik be, de mivel csak este használom ezért különösebben nem zavar a dolog. Reggelre nem marad utána ragacsos érzet csak a puha és hidratált bőr. A nagyon finom kis ráncokat fel tudja tölteni, simábbnak hat tőle a szemkörnyék, amik a külső szemzugomban vannak mélyebb ráncok azok természetesen nem tűntek el tőle, de a szemkörnyékem sokkal frissebb, kipihentebb képet mutat. 


A legújabb szerzeményem pedig a LaRoche Posay Cicaplast baume B5 mondhatni multifunkciós krémje, amit úgy általánosságban mindenre használok :) Amúgy érzékeny bőrre ajánlott, sérült és tetovált bőrön is lehet használni. 50-es fényvédő faktorral.
"Nyugtató regeneráló balzsam. 5% panthenol + madecassoside tartalommal. Antibakteriális, gazdag textúra, optimális bőrmegújítás.Felnőttek, gyerekek és csecsemők száraz, irritált, berepedezett, érdes bőrére. Használhatő az egész test, arc területén, és az ajkakon. Megfelelő tolerancia, érzékeny bőrre is használható. Paraben-mentes, illatanyag-mentes." (forrás: Krémmánia). 
Ez egy nagyon sűrű, kissé olajos érzetű krém, elég sok idő kell neki mire beszivódik, én leginkább csak este használom, vagy a kritikus területeken esetleg nappal is. Ilyen területek az orrom (állandóan fújom, elég piros is - ez is a terhesség egyik hozadéka nálam ) ezt a részt többször is kenem egy nap, nem égeti a kidörzsölt területet és mivel illatmentes ezért nem is vagyok tőle rosszul. Illetve a már korábban emlitett száraz részt az arcomon is be szoktam kenni vele esténként. De használtam már végszükség esetén kézkrémként is, sőt a teljes arcomon is akkor mikor mégiscsak radirozásra "adtam a fejem". Egyébként kisbabákon is használható, Szofi arcán is van egy kis szárazság, ott is be szoktam vetni és semmi problémánk vele szerencsére.


Szóval mostanában ők hárman az én fegyvereim a száraz bőr ellen, amit még tervezek majd változtatni az az, hogy szeretnék valamilyen arcszérumot is bevezetni a rutinomba, illetve egy táplálóbb nappali arckrémet is.

Ti mivel véditek az arcbőrötöket ebben a hűvös időben?


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger