2017. augusztus 10., csütörtök

Az 5+1 tipp ha babalátogatóba készülsz | #momlife


Már rég szerettem volna irni egy listát azokról a hasznos/haszontalan vagy épp kinos és sértő dolgokról amit babalátogatáskor az embernek "el kell szenvednie".


Aztán láttam nemrég Szandránál egy posztot a babalátogatási ajándékokról és ismét bevillant hogy na akkor most én is irok erről egy lista szerűséget. Azt hiszem igy két gyerek után már van abban némi rutinom hogy minek is örülhet egy frissen szült anya vagy éppen egy frissen "született család".


3 tipp hogy mit vihetsz

1. Kaja! + némi segitség, illetve gondolj a  szülőkre is!
Persze mindenki elsősorban a csöppségre gondol, mivel játszana szivesen, milyen ruhácska állna jól neki, de a szülők kevés embernek jutnak eszébe. Nekem az esett legjobban mikor keresztanyám beállitott 3 napra elegendő főtt kajával, de olyan szinten hogy még a sajtot is lereszelte egy dobozba. Ez volt a legszuperebb ajándék amit kaptam szülés után, ha szabad ilyet mondanom. De örültünk a sok friss gyümölcsnek, süteményeknek is.

2. Pénzt adni nem ciki
Ha nem is a hagyományos értelemben vett kp-t nyomod a szülők kezébe, jó ötlet például egy ajándékkártya. Ma már minden valamire való bababoltban adnak ilyet, feltöltöd pár ezer forinttal (nem kell rá egy vagyon! ) és a kedves szülők akkor és arra forditják amire akarják. A legnagyobb joker a DM ajándékkártyája mert ha anyának úgy van kedve kikapcsolódáskén elverheti némi szépségápolási termékre, de pszt..én ilyet sose tennék, és nem is tettem! #angyal


3. Érdeklődés

Könyörgöm, ha valakihez odaállitasz legalább némi érdeklődést mutass a gyerek iránt hisz őt jöttél megnézni végülis, nem igaz? Az a halálom mikor odajön valaki és elkezd nekem a politikáról meg mindenféle napi aktualitásokról beszélni. Ember! Napok óta zombi üzemmódban létezem, magasról teszek rá hogy az M3-as autópályán épp milyen baleset volt, alapjáraton sem kedvelem az ilyen témákat nem még mikor ott a kis gyönyörűség a kezemben és ilyen szomorú dolgokról kell(ene) beszélnem. Ha nem érdekel a gyerek ne menj el látogatni! Ha pedig muszáj mert az illem úgy diktálja, ime 3 általános kérdés amit feltehetsz az anyukának és nem kinos:
- Hogy vagy? (általános felszines kérdés, de alap!)
- Állitólag a babák a nagyszülőkre hasonlitanak leginkább, nálatok is igy van? (ez a kérdés már feltételez némi mélyebb tudást a témában)
- Hogy birod az éjszakázást, sokat ébred este?

Mire ezt a három kérdést megtárgyaljátok minimum fél óra eltelik és ha még közbe egy etetés is becsúszott akkor legalább egy órája ott vagy már, egyáltalán nem ciki elköszönni és lelépni!


3 tipp hogy mit ne vigyél

1. Kedves megjegyzések
Sajnos ilyenből is kijutott nekem, nem akarom leirni hogy kitől, mert elég fájdalmas igy is, de a legrosszabb mondat amit "vihetsz" az a: "Nem hoztunk semmit mert Ti úgyis megvesztek mindent ami kell." Hát köszi...Nem várom el az ajándékokat, nem is haragudtam volna ha egy szó nélkül múlik el a történet, de ezt igy ilyen formán valahogy nehéz volt feldolgoznom. De legalább a második gyereknél már ennyit se kaptam.

2. Ruha, játék későbbre
Szerintem rém kellemetlen egy újszülötthöz odaállitani egy nagy méretű ruhával (ami mondjuk 3 mérettel nagyobb) mert elég kevés az esély rá hogy pont eltalálod a szülők izlését és még a méretezés is pont az évszaknak megfelelően jön össze. Én kaptam 68-as rugdalózót vastag polár anyagból, hát ... nem sokat használjuk igy a nyár közepén, bár tény hogy alá lehet öltöztetni a gyereket.

3. A legkisebb betegséget se!
Tudom (remélem) hogy ez nagyon sokaknál alap dolog, betegen nem megyünk vendégségbe pláne nem kisbabához. Nos, mondanom se kell ugye hogy ebben is volt már részem. A legapróbb taknyosságot is tessék szépen otthon hagyni mert nem illik egy babalátogatáskor az "úgyis edződnie kell az immunrendszerének" és ehhez hasonló közhelyek villogtatása.



Ti kaptatok valami kedves vagy épp durva ajándékot babalátogatáskor?

1 megjegyzés:

Barta Veronika írta...

Én a pelenkára esküszöm, jómagam is mindig annak örültem a legjobban, bár elég ritkán kaptunk. :D De pl. amikor én mentem babalátogatóba - bár már nagyobb volt a kislány, több mint 1 éves és már úton volt a második - gyümölcsöket vittem, meg 100%os gyümölcslevet, plusz egy kis minőségi édességet anyukának-apukának. Tehát amolyan kis "kosarat" amiből tudtam, hogy mindenkinek jut valami. Szerintem az is jó, ha szoptatós mamának ha tudjuk mit szeret, és eheti is, akkor abból vinni, mert az végső soron kiköt a picinél is, így egyszerre gondoltál a mamára és a babára is. :)

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger