2016. március 23., szerda

Első otthoni hajfestésem története!



Már legalább másfél hónapja hogy úgy éreztem eljött az ideje a hajfestésnek, vettem is gyorsan egy dobozzal majd hazaérve letettem a polcra és kb le is tettem magát a hajfestősdit is vele együtt. Hogy miért?


Nálam a hajfestés igazából sosem volt téma, nagyon régen kb 15 évesen festettem fodrásszal kékesfeketére de ezt gyorsan kinőttem és azóta kb eszembe sem jutott a dolog. A hajszinemmel teljesen elégedett vagyok, igaz elég sötétnek találom néha - sötétbarna, majdnemhogy fekete - de egyáltalán nem zavar, sőt, szeretem. Ami miatt mégis eszembe jutott hogy be kéne festeni az az őszülés...Nagyon nehéz nekem erről beszélni/irni, több dolog miatt is.

Először is mert nő vagyok, és mint a legtöbb nő én sem szeretem ha "holleanyóra" kezd hasonlitani a hajkoronám - idejekorán! És itt most ezen az "idejekorán" szón van a hangsúly ugyanis tisztában vagyok vele hogy egyszer meg kell őszülni mindenkinek igy nekem is, de sosem gondoltam volna hogy ilyen hamar elkezd zavarni a dolog. Én mindig azt mondtam hogy engem nem fog érdekelni pár ősz hajszál, alig látszik, nem zavar egyáltalán de egyszercsak annyian lettek hogy már messziről is jól látszottak. Egyre jobban zavart, főleg mert összefogva a hajam pont jól látszott hogy a halántékomnál őszülök leginkább. Nagyon sokat gyötrődtem hogy most akkor fessem vagy ne, féltem ha egyszer ráülök a szekérre sosem tudok majd leszállni róla. És ez valamilyen szinten igy is van, hiszen imádom az új hajam, ami lényegében a régi, hiszen sikerült találnom egy olyan árnyalatot ami igazából meg sem látszik a hajamon, igy igazából mondhatom hogy visszakaptam a régi hajam!


A neten olvasott vélemények alapján döntöttem egyébként a hab állagú hajfesték mellett, ezek közül is a Schwarzkopf Perfect Mousse lett nálam az első áldozat :)

Amit tudni kell rólam még hogy soha nem festettem még magamnak hajat, anyukámnak néha igen, de neki rövid haja van, igy nem volt gond a technikámmal. Eléggé izgultam a művelet előtt, fogalmam sem volt milyen lesz habot kenni a fejemre, de végül egész ügyesen megoldottam.


A dobozban természetesen minden megtalálható ami kell a festéshez, a keverő flakonnak köszönhetően nincs szükség külön tálkára vagy ecsetre és a kesztyűk is a dobozban voltak. Amit én még pluszban megtettem a magam védelmében az a homlok és a fülek krémezése, ha esetleg rákenném a festéket akkor ne szivódjon be a bőrömbe, illetve egy nejlonzacsival leteritettem a vállaimat. Ami külön nagy plusz pont hogy kellemes illata van a festéknek és egyáltalán nem irritálta vagy csípte a fejbőröm.

Maga a festés része nagyon könnyű volt, a hab állag könnyen terül és egyáltalán nem csöpög, nem lett festékes a nejlon sem rajtam. Én még egy fésűt is bevetettem közben és igyekeztem tincsenként haladni, először a hajtövekkel kezdtem majd a teljes hajhosszra felvittem az anyagot. Fél óra múltán kellett lemosni és felkenni a hajpakolást, amitől extrán fényes és puha lett a hajam.


Egy előtte-utána képet azért beteszek hogy látszódjon a változás bár igazából ezt is elég nehezemre esik ide kitenni, de legalább egyértelmű miről beszéltem fentebb. Hogy milyen lett a végeredmény?

  • hasonló az eredeti hajszinemhez, talán kicsit sötétebb és sokkal-sokkal fényesebb
  • az igazi "espresso" hatás napfényben szépen látszik, bent inkább csak egy természetes sötétbarna árnyalat.
  • az ősz hajszálak eltűntek, de azért én a tükörben, közelről, extra világitással látom, hogy azok a szálak azért világosabb barnák, 
  • a hajam nagyon puha lett a festéktől és a hozzá kapott hajpakolástól, sima és könnyen kezelhető,
  • nem zsirosodik jobban a fejbőröm és mosni is ugyan úgy kétszer szoktam hetente

Ti szoktatok otthon hajat festeni? Mit használtok?

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger