2012. április 6., péntek

Mert mozogni jó!

Igen, mozogni tényleg jó.

Örömmel látom hogy egyre több blogon üti fel a fejét a sport mint téma, én is fontosnak tartom hogy itt ezen a (szenvedéssel teli) területen is biztassuk egymást, ne csak a sminkelésre és a vásárlásra.Nem vagyok egy sport guru sem életmód tanácsadó, csak néhány hasznos tippet szeretnék megosztani veletek.

A kezdet:
Van az a pont amikor már érzed hogy valamin változtatni kell. Na eddig a pontig ne várj! És most nem feltétlenül a tükörből visszanéző egyénre kell gondolni. Hanem például mikor nem tudsz végigülni egy-két órát mert fáj a hátad, derekad, vagy amikor nem bírod már el a táskád sem mert úgy érzed a vállaid vajból vannak. Arról ne is beszéljünk mi van akkor ha nem jár a villamos és haza kell gyalogolni. Én innen indultam. Három alapvető dolgot tűztem ki amihez nagyon igyekszem is tartani magam:
1. A vacsora: valami könnyű, este 6-7 között, ez után már csak zöldség/gyümölcs engedélyezett
2. Mozgás: egy héten egy pihenőnappal, ha az időjárás engedi 2-3 futással
3. Lemondani az édességről: amennyire csak tudok. :)

Szobabiciklizéssel kezdtem de azt hamar meg lehet unni, kb 1 hónap után áttértem az otthoni tornára. Nézelődtem mit is kéne, és ekkor találkoztam Réka "Napi 20 perc önmagadért" programjával. Jól hangzik, nem? Muszáj hogy legyen naponta 20 percem önmagamra, végül is ez CSAK 20 perc, elkezdtem. Nagyon kemény volt eleinte, minden nap másik testrészre vonatkozó gyakorlatsort végeztem. Aztán hallgattam Rékára mikor azt mondta "ha van még egy kis időd csináld meg a következő blokkot is". Ma pedig már vannak kedvenc gyakorlatsoraim és általában 60 percig tornázom egy nap. Olyan lelkes vagyok hogy az edzésekhez vettem két kiegészítőt is, egy steplépcsőt és egy gumiszalagot, egy havi kondibérlet árából megvolt az egész.
Az edzőpajtik

A felsőtest edzéséhez még bőven megfelelnek a vizes palackok, néha ezeket is alig bírom el :) bár tény hogy egy csuklóra szerelhető kézi súlyzóval kényelmesebb lenne, de erre még ráérek. A képen azért van két gumiszalag mert az elsővel megjártam, Ti tanuljatok az én hibámból. A felső világosabb rózsaszín szalagot az Auchan-ban vettem, az volt ráírva hogy könnyű, nem volt ezer forint sem hát elhoztam. Itthon aztán azt hittem megszakadok olyan nehéz volt "húzgálni". Kicsit elszomorított a helyzet hogy ennyire gyenge vagyok, de aztán utánajártam a dolgoknak. Elmentem a Decathlon-ba és kiderült a turpisság, az én szalagom ugyanis 120 cm, míg a "szabvány" az 170 cm-es. Így vettem ott egy másikat és akkor már jött egy steplépcső is. Egyébként Réka videóin is látszik hogy a szalag amit használ az bőven 120 cm hosszúság fölött van. Ezzel az új szalaggal már öröm az edzés, de azért kemény is. A steplépcsőről ne is beszéljünk, egész más talajon guggolni mint a lépcsővel, de nem baj ebből is látszik hogy van hova fejlődnöm :)

Nálam is van olyan nap amikor semmi kedvem megmozdulni, olyankor a két kedvenc 20 perces blokkomat veszem elő (hasizom és felsőtest) és ezeket nyomom le, hiszen tényleg az a lényeg hogy örömmel álljon neki az ember!

Néhány jó tanács:
- találd meg a Neked leginkább tetsző mozgásformát! Azért mert xy szeret futni Neked még nem kell ugyanazt szeretni. Mert amit szeretsz azt szívesebben is fogod csinálni!
- Ne legyenek magaddal szemben irreális elvárásaid. A '2 hónap alatt 10 kilót leadok' projektek ritkán szoktak működni. Fő a fokozatosság!
- Legyen rendszeres az életedben a mozgás! Ha csak heti háromszor jut rá időd akkor legyen annyi, de mindig legyen!

Találd meg!   Csináld!   Tarts ki!

Remélem sikerült egy kis motivációt adni ezzel az írással, illetve azt is remélem hogy sokan már úgy olvasták hogy túl vannak a kezdeti nehézségeken. 

Ha van kedved leírhatod a személyes tapasztalataid, illetve kedvenc gyakorlatsoraid :)

3 megjegyzés:

Shelbe írta...

Köszi ezt a cikket, tényleg jó motiváció :)

Viktória írta...

egyetértek, tényleg motiváló, köszi a tippet, rámfér a mozgás :D

Thündérke írta...

A kézre szerelhető súly nekem nem jött be :( lötyög a csuklómon sajnos:( hiába veszem a legkisebbre ( tépőzáras ) Tetszett a bejegyzés! :) Imádok lefáradni! :)

Megjegyzés küldése

 

Beautycrumbs Copyright © 2011 -- Template created by Beautycrumbs -- Powered by Blogger